Älvsered

Nu har vi tvättat och packat ned hela tältet och håller på att köra in allt i magasinen för vinterförvaring. En hel del av personalen har redan åkt hem och de sista åker på måndag. Av artisterna är det bara klädbytarnumret Monastyrski som är kvar på gården. De väntar på sina pass som de har skickat till Tyska ambassaden i Stockholm för visum, troligtvis kommer de imorgon så de också kan åka hem.

Cirkulina har det bra i Moskva, hon är på Cirkusfestivalen Idol 2014, nej det är inte samma som på TV4 utan enbart med cirkusartister. Tino och Arman tar väl hand om henne där borta.

Jag ringde till SAS idag och frågade om mitt bagage och de ville ha lite information om vad jag hade i väskan så de enkelt skulle kunna hitta den. Mycket enkelt svarade jag, om ni öppnar en röd väska med en antagligen mycket tjurig Villevalla i så vet ni att ni har rätt väska. Han har en rosa tröja på sig och vill bara hem till Sverige, jag vet dock inte hur bra hans italienska är men ni kommer att förstå honom ändå.

älvsered clownerVåra papperskorgar på väg till vinterförvaring.

cirkuslina moskvaCirkulina i manegen i Moskva. cirkuslina restaurangCirkulina på restaurnag i Moskva.moskva tino armanTino och Armanmoskva

Älvsered

I morse åkte vi från Svenljunga hem till Älvsered och genast satte vi upp tältet samtidigt som det fick en ordentlig tvättning med högtryckstvätten. Vi lyfter upp taket i etapper och tvättar samtidigt så det tog nästan hela dagen innan tältet var uppe.

Från Villevalla är det inget nytt men Cirkulina har anlänt säkert till Moskva tillsammans med Arman och Tino som är där på cirkusfestival. Bilder från Moskva kommer senare.

tält_älvsered

Svenljunga

Nu har vi gjort sista föreställningen för denna säsong. En del artister har redan åkt antingen hem eller vidare ut i Europa på nya engagemang. Som vanligt hade jag en hel del att göra på kontoret med slutlöner och intyg. Dessutom vill man ju säga adjö till artisterna som åkte i kväll. Vissa träffar man igen och en del träffar man inte mer, men vi kan ändå hålla en liten kontakt via Facebook. För mig är Facebook fantastiskt! Tidigare kunde jag ha en radda telefonnummer till artister jag verkligen ville hålla kontakt med, eftersom de ofta har nya nummer i varje land de jobbar i. Dessutom är det alltid enkelt att kommunicera med artister som skall komma till oss om visum, vägbeskrivning, musik, när de skall vara här innan premiären hur rekvisitan skall skickas osv osv.

Cirkulina fick sig en ordentligt överraskning idag när hon följde med mig backstage strax innan föreställningen skulle sluta och alla artister var redo inför finalen. Patrick tog med sig henne i manegen i finalen! Jag hade ju lovat Villevalla detta men eftersom han fortfarande är vilse i Europa så fick Cirkulina följa med in. Så med andra ord inget nytt om Villevalla och mitt bagage. Cirkuslina manege

Göteborg – Heden söndag

Nu har vi gjort klart våra föreställningar på Heden i Göteborg och när detta skrivs är alla på plats i Svenljunga där vi ger den sista föreställningen för i år. Alla utom jag är i Svenljunga för jag åkte hem till Borås istället, lite närmare. I morgon är det som alltid en hektisk dag, intyg skall skrivas, slutlöner skall ges till artister och musiker som åker hem nästan direkt efter föreställningen i morgon kväll. Ganska skönt att sista föreställningen är på en vardag så jag hinner med ett par timmar på kontoret!

Jag vet inte vad Villevalla lyckades hitta på när han var (är?) på Kastrups flygplats i tisdags! Jag var på Landvetter tidigare idag och då frågade jag om de hade mer information om mitt bagage. På landvetter fick jag reda på att över 600 väskor var försenade i tisdags, inklusive min väska med Villevalla i. Jag misstänker starkt att Villevalla hade ett finger med i spelet!

juantältetgbgHär tittar Juan ut genom tältet strax innan vi skall börja montera ned tältet i Göteborg.

Göteborg – Heden nr 2

Nu när det inte är många dagar kvar av säsongen räknar vi ned dagarna backstage. Som ni ser är det bara 2 dagar kvar nu tills vi slutar i Svenljunga på måndag.

Villevalla är fortfarande vilse i Europa, inget nytt på denna front. Jag kan lova att jag är inne och kollar av hemsidan där det skall finnas uppdateringar om bagaget, i stort sett varje timme för vi alla börjar bli lite oroliga för Villevalla.  Cirkulina har nu börjat kalla honom för Vilsevalla istället, ”Ett passande namn för någon som är vilse”

10653594_834145439951431_4209129915032585785_n

Göteborg – Heden

Nu har vi kört in på Heden här i Göteborg där vi skall spela i morgon lördag och på söndag. Jag måste medge att det känns lite konstigt att vi skall fortsätta till Svenljunga på måndag där vi kommer att ge årets sista föreställning. Vi brukar ju vanligtvis sluta här på Heden och sedan åka direkt hem till Älvsered. Nu har även Cirkulina börjat visa lite attityd! Hon var mycket tjurig när jag kom tillbaka till cirkusen, ”Jaha och Villevalla har du slarvart bort” var det första jag hörde när jag kom till min vagn. Men hon blev på betydligt bättre humör när jag berättade att hon i vilket fall som helst kommer att åka till Moskva nästa vecka och gå på cirkusfestival. ”Men jag åker INTE i  resväskan, jag vill sitta i en riktig flygstol!” Men vi har ju inget visum till dig så du kanske får åka i resväskan ändå, försökte jag förklara. ”Cirkulina behöver inget visum till Moskva, för Cirkulina har inget pass att stämpla in det i!” gul gubbe italien kopia En framtida cirkusartist? petersskyrkan

Vilse i Europa

I tisdags morse bestämde sig Villevalla att följa med mig till Rom i Italien där jag är just nu på ett par dagars semester. Flyga har ju Villevalla gjort tidigare och han tänkte att det skulle vara kul att åka i bagageutrymmet istället. ”Då kan jag ju klättra runt och se vad alla andra har med sig  och så får jag åka långa rullband på Kastrups flygplats”. Villevalla packades ordentligt ned i resväskan och så åkte vi iväg. Jag bytte plan på Kastrup och det var där tokigheterna började tror jag. Jag kom fram till Rom men inte Villevalla och min väska! Nu har det gått två dagar och jag skall åka hem imorgon så vi får se när han dyker upp igen! Jag är dagligen inne och kollar vad statusen på SAS hemsida på min väska men det står fortfarande att de inte har hittat den! Jag vet inte om det är Villevalla som har pillat bort alla bagagelappar för borta är den! Jag återkommer i morgon med mer besked!

Partille

Varje söndag sätter vi upp en veckoavis i kiosken och backstage. Där skriver vi upp kommande veckans platser. Tidigare var alla nyfikna är den kom upp, men nu när de flesta av oss har internet så spelar inte veckoavisen så stor roll längre, men upp kommer den varje söndag. Juan är väldigt glad för detta är den sista för i år! juanavis